Friday 18 August 2017

Counting ovulation cd10

Hari ini CD10... Buat opk pink...sama terang. Rasanya esok lagi terang In sha Allah. Cycle ni masuk cycle ke lima ttc anak no 3. Takde lah mengharap sangat seperti ttc anak pertama dan kedua dulu.

Ikutkan dah tak nak pregnant sebab trauma komplikasi lepas bersalin dulu yang sangat menghantui hidupku dan suami. Bukan kami sahaja..ibu dan bapa ku sendiri pun dah tak bagi pregnant.

Tu yang usaha dulu terberhenti sekejap...rasanya 2015  ada ttc balik.

Tak cukup semangat masa tu. Sekarang selepas difikirkan balik dan nasihat dari sahabat yang pernah lalui fasa trauma. Mereka menggalakkan aku pregnant dan bersalin balik. Kalau tidak trauma tersebut akan menghantui hidup kami sampai akhir hayat.

Ada pula yang berpendapat, takut lagi jadi lebih teruk dari trauma sebelum ini...ahh...aku pedulikan...yakin akan Allah permudahkan segalanya nanti.

Lagipun Nayli dan Qayla dah semakin membesar. Dah 6 tahun dan 4 tahun usia mereka. Dah mula pandai berdikari. Mereka juga ada suarakan mengenai adik lelaki kepada kami.

Kami minta mereka doakan ibu dan baba berjaya hamil.

Moga ada rezeki kami selepas ini untuk baby ketiga..zuriat..amanah...aamiin

Esok nak mencelup lagi opk...rini ada rasa sekali sekala ovulation pain tu. Dan rasa ngiau lebih..kiki...tanda sudah tiba fasa subur...

No comments:

Post a Comment