Tuesday 25 December 2012

Dapat result

Pagi ni subuh aku buat lagi upt, line sama terang dengan petang semalam je. Aku rasa Hcg tak naik lagi. Suhu 36.8'C. Aku dah tak demam. Aku tunggu GMC call sampai pukul 10.30 pagi, tapi tak call pun. Aku yang call, nurse bagitau result dah dapat. Tunggu doktor review dulu. Lepas beberapa minit kemudian, GMC call. Alhamdulillah aku takde denggi. Result BHCG lak dalam 12.3 / 12.7 miU/ml. aku tak dengar sangat. Nurse sampaikan apa yang doktor bagitau pasal result aku. Katanya aku TAK PREGNANT! Sebab aku MC last month jadi result ni effect MC tu la. Hmm...aku tak cakap ape la kan. Tapi doktor suruh datang lagi 2 minggu. Haa...tu tandanya masih ada harapan la kan...Ye la masa MC ritu result kat Hospital Selayang dah turun ke 3. Takkan la bleh naik ke 12 balik kan...tak logik plak.

Perhatikan UPT 4 terakhir (Tiga yang DPO11, yang bawah DPO12-Hari ini masih faint yang sama, harap akan makin terang selepas beberapa hari...AMIN!!!)
Aku yakin aku pregnant. Susu memang dah drop. Nayli bila nyusu dok cakap 'Nenen nenen' bila dia hisap. Susu tak banyak macam selalu. Kepala dok sakit. Badan lemah dan cepat letih. Tapi makan masih berselera. Aku nak tunggu sampai Khamis atau Jumaat ni pulak untuk repeat UPT. Tengok line makin terang tak. Risaunya hati jadi macam bulan lepas...Ya Allah, kuatkanlah janin aku ini, sihat dan sempurnakanlah dia...padaMU sahaja ku memohon Ya Allah...kadang-kadang aku dok usap perut sambil berdoa. Masa mandi pun berdoa..harap sangat HCG aku makin terang.

Lagi 2 minggu kena pergi GMC. Harap masa tu baby dah nampak. Amin...tak sabar nak tunggu Khamis dan Jumaat ni...fuhhh nervous! Kuatkanlah anakku ini Ya Allah...Nayli tak nak cerai susu lagi ni. Aku harap badan aku pun kuat...Amin....


No comments:

Post a Comment