Wednesday 19 December 2012

Tarikh cantik 20122012

Pagi ni jam 3 pagi terjaga lagi ke toilet. Suhu 36.7. Tido balik pukul 6 alarm bunyi, suhu di ambil lagi 36.8. Oh tinggi lagi. Patutla rasa macam nak demam. Rekod dalam www.fertilityfriend.com, sambil-sambil tu dok berwhatsapp dan berfb kerana ku menunggu berita dari 2 rakan TTC. Seorang dah memang positif since dpo 9. Seorang lagi pagi ni baru nak buat. Alhamdulillah kedua-dua mereka benar positif. Syukur Alhamdulillah niatku tercapai lagi. Tumpang gembira...

Pagi ni awal2 pagi tadi sakit pinggang dah kurang. Oh ye aku g buat upt lagi pagi ni. Ternyata lah negatif. DPO 7 baru kan. Kalau positif pun susah nak nampak lagi. Bila makin lama makin sakit pinggangku ini balik. Kena rehat je rasanya. Pada jam ini 10.23 pagi, sakit perut pulak. Rasa macam senggugut makin kuat dari semalam. Dan rasa macam angin banyak dalam badan pun ia juga. Rasa macam sistem penghadaman masalah pun ada. Aku pun tak tahu dah yang mana satu sakit sebenarnya ni. Bila baring, ku usap-usap ari-ari ku sambil berdoa...Sekiranya ada zuriat kami lagi dalam ini, peliharalah dia Ya Allah. Sekiranya tiada, cepatkan lah aku period. Tak tahan sakit badan. Tapi simptom kali ini sama je masa bulan lepas. Masa pun yang sama, aku siap kira-kira balik dan bgtau husband. Seminggu lepas jumpa EW last month aku beria nak mengurut. Masa tu fully booking lak kakak indon tu. Kata kawan husband dia urut best. Sebab wife dia tiap-tiap bulan akan mengurut atau bersauna dirumahnya. Rumahnya di Kulim. Masa tu aku di Penang baru abis PENBEX 2012. Isnin tu kami balik Ipoh. Kat Ipoh ada orang boleh mengurut tapi tak sedap dan tak puas. Aku pun suruhlah mak tolong urut belakang badan dan pinggangku yang sakit. Lepas tu aku bertungku. Tapi tungku sikit je kat bahagian perut. Aku ada gak terpikir kot aku pregnant. Tapi aku hentam je sebab tak nak mengharap. Tak sangka rupanya sakit tu tanda aku tengah implantation. Maybe janin tak grow well. Sebab HCG dari 25 (result GMC) dan Hospital Selayang (17 &3).  Dan badan aku tak cukup rest tu yang gugur.

Berbalik pada simptom, masa aku di Ipoh susu ku masih macam biasa. Bila balik ke Selayang makin kurang. Nayli sampai marah-marah susu tak keluar. Dah lah dia kerap nyusu. Simptom kali ni susu belum drop lagi. Ke memang tak drop. Sebab aku nak period kot ni. Semacam je perut ni bloating. Rasa macam senggugut terutama semasa aku buang air kecil. Rasa macam nak keluar sesuatu. Tapi tak keluar. Oh ye 2-3 hari lepas ada keluar creamy masa buang air.

UPT at 7dpo
Tak sabar nak tunggu opk & upt sampai esok. Hamil Comel dah bagitau tracking number. Harap-harap makin positif la opk macam dulu...Ya Allah, apa-apa pun aku redha dengan ketentuanMUA. Aku tahu DIA sentiasa beri yang terbaik buat hambaNYA....

No comments:

Post a Comment