Friday 21 December 2012

Demam teruk

Hari ni (DPO8) pagi terjaga jam 4 lebih. Sakit perut nak membuang sangat. Suhu 38.0'C. Ku catitkan ke dalam FF tapi tick fever. Dari pagi sampai tengah hari suhu makin tinggi. Takut nak makan panadol. aku try google. Tak digalakkan untuk makan. Tapi suhu makin meningkat ke 39.0'C. Ini tak leh jadi. Aku risau kang sakit lain yang datang. Telan gak la panadol 2 biji dan terus naik atas. Berselimut dan pakai baju sejuk berlapis-lapis sampai berpeluh. Pos laju datang dalam pukul 4 lebih. Aku dah simpan siap-siap urin yang aku puasa dalam bekas sebab aku minum banyak air untuk bagi panas mengurang cepat. Aku pun check OPK, nampak line macam sama terang. UPT lak jelas negatif.

Ini OPK yang dibuat tadi (DPO8)
Ini BBT cycle ni yang menunjukkan ovulasi berlaku pada CD15 semasa  line T pada OPK terang dari line C.


Ini untuk perbandingan, yang disebelah kiri OPK bulan lepas masa sebelum MC. Tengah OPK selepas MC untuk tahu  masa ovulasi. OPK ni selari dengan peningkatan suhuku. Yang kanan sekali hari ni.

Aku buat perbandingan dengan OPK sebelum ini, masa nak tentukan ovulasi. Nampak macam sama je dengan yang lain tu. Buntu aku memikirkan aku punya OPK ni positif ke negatif. Tapi nampak lebih kepada negatif la. Suhu badan aku dah makin turun sekarang jam 7.10 malam. Rasa lega sikit bila dah berpeluh. Perut rasa kembung je. Rasa macam berketul je kat ari-ari. Tanda positif ke ni? Tunggu esok pulak macam mana...Harap OPK akan makin positif. Aku tengok line T macam kuat je terangnya selepas MC ni start dari nak check ovulasi hari tu.

2 comments:

  1. as salam,sy nk tny..sy bru2 ni lwt period 4 hr.sblm tu sy mmg ada pakai opk.cycle sy sllu 28,29,30. sblm nk smp due priod sy ada buat opk,& result nya makin positif.lps tu sy buat upt,dpt faint line sgt.so sy tgu la,tp smp hr ke 4 lwt tu sy period.sy anggp chemical prgnancy je lah,sy sj buat opk test.dpt line positif yg terang.mcm mna ye.

    ReplyDelete
  2. Maybe chemical pregnancy...biasa line akan makin pudar pada upt dan diikuti bleeding pada tarikh due period atau selepas itu selang beberapa hari...

    ReplyDelete