Sunday 23 December 2012

Demam berkurangan

Baru malam ni rasa ok sikit untuk menaip. Alhamdulillah sampai ke malam ni demam semakin berkurangan...malam semalam pergi Gombak Medical Centre. Doktor tanya macam-macam untuk memastikan penyakitku. Demam berapa hari? Ada sakit perut? Ada muntah? Sakit apa-apa? Dan macam-macam sampai aku dah lupa dah malam ni. Mulanya dia syak aku denggi tapi memandangkan baru 2 hari demam, ujian darah tak boleh dibuat. Doktor periksa juga anak tekak ku. Katanya tak de merah, so dia syak mungkin jangkitan kuman, dia suruh pergi toilet untuk buat ujian Urine FEME.

Dari ujian tersebut didapati terdapat darah dan kuman dalam urin ku. Tetapi masih 1+. So, tidak teruk sangat. Patutla aku tengok air kencing aku keruh. Husband aku risau aku kena denggi. So far, sampai malam ni tak de demam teruk macam semalam sampai muntah satu plastik. Nasib husband dah sediakan plastik kat bawah tilam. Masa Muntah tu Nayli siap menangis ketakutan tengok aku muntah dengan dasyatnya lepas makan bihun sup. Abis ubat antibiotik, ponstan & Vit C yang ku telan + bihun sup dan karipap sebiji. Lepas muntah baru aku rasa lega.

Pagi tadi aku buat upt lagi (DPO10), sah-sah negatif. Mula dalam petang tadi dah keluar creamy yang agak banyak bagiku (sebelum ni takde keluar). Tanda preggy? Tanda Period? Masih ada gak terselit harapan rupanya aku ni. Aku mengira lagi opk yang aku buat bulan lepas iaitu cd24 - positif. Upt masa tu very faint line. Anggaran dpo13 masa tu (Masa ni stop bbt, jadi tak tau exactly, anggaran berdasarkan EW. Opk aku buat juga petang tadi - Negatif juga.Harapan dah tinggal 30 preggy 70 period.

Tunggu dan lihat saja la...

No comments:

Post a Comment